Sama Rama w mundurach

1 maja 2014 r. PKC "Sama Rama" została zaproszona na „Militarny piknik” czyli na IV Spotkanie Pojazdów Militarnych. Impreza odbywa się na polu namiotowym OSiR w Trzebieży. Organizatorem jest Stowarzyszenie Miłośników Pojazdów i Sprzętu Militarnego Bloku Wschodniego. W małych grupkach udaliśmy się więc do Trzebieży.

1.JPG
1a.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG

Ta trzydniowa impreza, której główną bazę stanowił obóz przy plaży w Trzebieży ściągnął rzeszę publiczności. Tam też, na rozległej działce przy ulicy Spacerowej, zorganizowano pokazy, konkursy i inscenizację potyczki pomiędzy żołnierzami Wehrmachtu i Armii Czerwonej. A po walce – organizatorzy zaprosili wszystkich na darmową grochówkę. Dr Krystyna Czerwińska przeprowadziła pokaz udzielania pierwszej pomocy przed medycznej.

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG

W spotkaniu aktywnie uczestniczył Burmistrz Władysław Diakun, Dariusz Sawicki, Dariusz Szaliński i Waldemar Echaust oraz członkowie grup rekonstrukcyjnych, którzy do swojego grona zaprosili również polickich cyklistów przebierając ich w mundury wojskowe.

10.JPG
11.JPG
12.JPG
12a.JPG
13.JPG

Drugiego dnia odbyło się rozstrzygnięcie konkursu na pojazd militarny, konkurs wiedzy związany z flagą Polski oraz mecz piłki nożnej ( Militarni kontra Strażacy w umundurowaniu i cywile ). O godz. O godz. 13:30 nastąpił wyjazd do Mścięcina i złożenie kwiatów przed tablicą upamiętniającą umęczonych w filii obozu Stutthof.

14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
17a.JPG
18.JPG
19.JPG

(dariusz37)
(mah)
(gracjan)
(micolski)
(snowicki)