Sama Rama w Stolpe

Po raz kolejny "Sama Rama" wyruszyła na trasę 04 sierpnia 2013 roku by wziąć udział w wycieczce rowerowej organizowanej z zaprzyjaźnionym świnoujskim ŚwIR-em na trasie Bagna Thurtbruch – Stolpe – Dewichow – Mellenthin – Balm – Neppermin – Pudagla – Bansin - Świnoujście o łącznej długości 68,0 km.

Ze względu na upały, które sprawiły, że drogi leśne były mocno piaszczyste trzeba było dwukrotnie korygować trasę po wcześniejszych objazdach trasy przez organizatorów. Ostatecznie wybrano taką, aby plan można było całkowicie i bezpiecznie zrealizować.

1a.jpg
2a.jpg
3a.jpg

Na starcie stawiło się 33 rowerzystów. Pogoda była wymarzona, a pogoda ducha jeszcze lepsza. Tym razem wśród uczestników był jeden obywatel z Niemiec. Ponadto inne osoby reprezentowały Police, Bielsko-Białą, Goleniów i Szczecin. Osoby te znalazły bardzo szybko wspólny język a turysta z Niemiec miał przydzielonego tłumacza, którym był nasz senior Czesław.

4a.jpg
5a.jpg
6a.jpg
7a.jpg

Celem wycieczki było dotarcie do zamku w Stolpe oraz do parkingu w Dewichow, na którym planowaliśmy grillować. Kto mógł to zabrał ze sobą węgiel drzewny, a prawie wszyscy kiełbaski czy szaszłyki do pieczenia. Zadbano też aby była folia aluminiowa by w niej upiec nasze smakołyki. Zamek w Stolpe "Sama Rama" poznała już wcześniej w trakcie jednej z poprzednich wypraw, ale nadal budził zainteresowanie.

8a.jpg
9a.jpg
10a.jpg

Potem trafiliśmy na parking w Dewichow, który jest pięknie usytuowany nad rozlewiskiem cieśniny Piana. Jest tam murowany grill, który został opanowany przez podmęczonych już upałem rowerzystów.

11a.jpg
12a.jpg
13a.jpg

Tym razem jedna osoba została pasowana przy ?pomocy? pompki rowerowej na turystę kolarza i od tej pory będzie jeździła w kasku jak przystało na porządnego ?ŚwIR?-a. W takiej atmosferze życie towarzyskie kwitło na całego. Spędziliśmy tam około dwie godziny i było wyjątkowo wesoło. Wszyscy uczestnicy otrzymali tzw. ?Świrki?, czyli potwierdzenia pokonania trasy długości 68 km.

14a.jpg
15a.jpg

Członkowie "Samej Ramy" - Grażynka Woźniewska oraz Krzysiu Chudy wykonali normy na Brązową Kolarską Odznakę Turystyczną. W związku z tym otrzymali zweryfikowane książeczki i odznaki. Pora teraz na innych.

16a.jpg
17a.jpg
18a.jpg

Przed wyjazdem w drogę powrotną okazało się, że w jednym rowerze jest ?kapeć?. Jednak każdy ma ze sobą zapasową dętkę i awaria została bardzo szybko usunięta. Z Dewichow pojechaliśmy do Mellenthin, aby lodzikami zamrozić to, co grillowaliśmy. W Pudagli zaliczyliśmy podjazd pod wiatrak gdzie można było zostawić trochę potu.

19a.jpg
20a.jpg
21a.jpg
22a.jpg

Przez Bansin i Sackkanal dotarliśmy do Świnoujścia. Na granicy była jeszcze pamiątkowa rodzinna fotka i umówiliśmy się na następne spotkanie.

23a.jpg
24a.jpg

Następna wycieczka odbędzie się w dniu 17.08.2013 r (sobota) na trasie Wolin – Połchowo – J.Piaski – Troszyn - dookoła J.Ostrowie – Wolin – Wapnica - Świnoujście i będzie miała długość 80 km.