Spływ Kajakowy Łarpią i Odrą 2018

Niezwykle przyjemnie i ekologicznie mogli spędzić sobotnie przedpołudnie 19 maja 2018 r. uczestnicy Spływu Kajakowego Łarpią i Odrą. Rankiem ponad 30-osobowa grupa cyklistów, a zarazem wodniaków spotkała się na Przystani OSiR przy ul. Konopnickiej w Policach. Po pobraniu z magazynu sprzętu poszczególne jednostki spuszczano na wodę.

Po oficjalnym otwarciu imprezy przez Prezesa SE "Łarpia" i krótkim instruktażu Komandora Spływu - Andrzeja Helaka, Stasiu Wolny dał gwizdkiem znak wyruszenia na trasę.

Po dopłynięciu do tzw. Mijanki na wyspie Polickie Łąki zarządzono przerwę na odpoczynek i "kanapkę". Przy okazji zrobiono "rodzinne zdjęcie" i dalej mijając pomosty załadunku statków popłynęliśmy "wodą odrzańską" w kierunku południowym by wpłynąć do miejsca gdzie "zaczyna się" rzeka Łarpia.

Płynęliśmy malowniczą trasą przepływając pod mostami przy ul. Dębowej i ul. Goleniowskiej, a po pokonaniu 8,4 km trasy dobiliśmy do brzegu na przystani OSiR.

Po zdaniu sprzętu do magazynu uczestnicy spływu przemieścili się na teren Stanicy Wodnej SE "Łarpia" przy ul. Dębowej. Tu płonęło ognisko, w którym pieczono kiełbaski i inne wiktuały.

Rozegrano też konkurs przeciągania liny, a na zakończenie każdy z uczestników imprezy otrzymał pamiątkowy znaczek. Dziękujemy Andrzejowi, Staszkowi i Jurkowi za sprawne i bezpieczne przeprowadzenie spływu.

(wgaw)
(adalbert)
(zdzisław)
(micolski)