Spotkanie modlitewne 2015

Podobnie jak w latach ubiegłych, w piątek 6 listopada 2015 r., przy Brzozowym Krzyżu obok bunkra-muzeum SKARB w Policach miało miejsce spotkanie modlitewne w intencji więźniów obozów koncentracyjnych i obozów pracy niewolniczej, zlokalizowanych wokół niemieckiej fabryki benzyny syntetycznej w czasie II wojny św. Punktualnie w samo południe spotkały się  tu liczne delegacje z pocztami sztandarowymi, władze gminy, powiatu, młodzież szkolna i wierni.

1.JPG
2.JPG

Spotkanie rozpoczął ks. kan. Waldemar Gasztkowski okolicznościową homilią. Słowo o niewolniczej pracy w Hydrierwerke Pölitz przedstawiła członkini Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Polickiej "Skarb" Anita Andryszczyk. W dalszej części przedstawiciele Gminy Police, Starostwa Powiatowego i "Skarbu" złożyli pod krzyżem wiązanki kwiatów, zapalono znicze, zebrani oddali się wspólnej modlitwie.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Po części ekumenicznej wszystkich uczestników uroczystości w tym członków PKC "Sama Rama" zaproszono do zwiedzenia bunkra-muzeum usytuowanego w pobliżu. Największe zainteresowanie budziły najnowsze eksponaty, zarówno te niewielkich rozmiarów jak i te nieco większe.

6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG

(wgaw)