Spotkanie Modlitewne na ruinach Hydrierwerke

W środę 3 listopada 2010 r. na terenie byłej, niemieckiej fabryki benzyny syntetycznej w Policach odbyło się spotkanie modlitewne w intencji wszystkich zmarłych podczas II wojny światowej, więźniów obozów koncentracyjnych i obozów niewolniczej pracy, zlokalizowanych wokół Hydrierwerke Pölitz. Na uroczystość zaproszono władze gminy i powiatu polickiego oraz liczne delegacje z pocztami sztandarowymi i wiernych.

1.JPG
2.JPG

Część ekumeniczną otworzył proboszcz parafii św. Kazimierza ks. Dziekan Waldemar Gasztkowski. Koronkę do Najświętszego Serca Pana Jezusa wraz z zebranymi odmówił bp Marian Błażej Kruszyłowicz.

3.JPG

Złe warunki pogodowe a także w trosce o zdrowie wychowanków SOSW nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo zmusiły organizatorów do skrócenia tej części, która odbywała się pod gołym niebem. Ks. bp M.B.Kruszyłowicz podziękował młodzieży za wytrwałość i wręczył im okolicznościowe pamiątki.

4.JPG

Z kolei Prezes Stowarzyszenia Miłośników Ziemi Polickiej "Skarb" Dariusz Szaliński zaprosił wszystkich do zwiedzenia bunkra-muzeum usytuowanego w pobliżu. Ks. bp żywo interesował się zebranymi tu eksponatami z okresu działalności fabryki benzyny syntetycznej a także z funkcjonujących wokół niej obozów hitlerowskich dla więźniów i robotników przymusowych.

(wgaw)