Spotkanie w Altwarp

Na zaproszenie zaprzyjaźnionej organizacji ekologicznej Nationale Naturlandschaften oraz Natur und Leben am Stettiner Haff i Jürgena Bartha w sobotę 19 sierpnia 2006 r. udaliśmy się do samochodem do Nowego Warpna i dalej stateczkiem Adler X do Altwarp. Na placu przyległym do Zalewu znajdowało się rozstawionych kilkadziesiąt stoisk informacyjnych związanych z ekologią i przyrodą zasobów środowiska naturalnego Puszczy Wkrzańskiej (Üeckermünder Heide). Wśród stoisk dał się zauważyć również punkt informacyjny Gminy Police, kierowany przez panią Elżbietę Kruszyńską. Znajdowała się tam również scena, z której już na wstępie imprezy duża żaba przywitała wszystkich zgromadzonych gości z Polski i Niemiec.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Po oficjalnym otwarciu przez przedstawiciela prezydenta Niemiec Horsta Köhlera, przedstawicieli SE "Łarpia" i PKC "Sama Rama" zaproszono do próbnej jazdy sześcioosobowym "rowerem konferencyjnym", a następnie wyruszyliśmy na kilkukilometrową trasę pieszą. W trakcie wędrówki poznaliśmy przystań wodną, fragment wydm piaszczystych oraz dobrze utrzymany cmentarz radzieckich więźniów obozu pracy z okresu II wojny światowej.

4.JPG
5.JPG
6.JPG

Wędrówkę zakończyliśmy obiadem w małej restauracyjce "Frisches Veltins", gdzie omówiono ze stroną niemiecką kolejne projekty współpracy. Dzień Parku Natury w Altwarp uprzyjemniały polskie i niemieckie zespoły taneczno-śpiewacze. Około godz. 15oo pożegnaliśmy organizatorów imprezy i statkiem "białej floty" a później samochodem powróciliśmy do Polic.

(wig)