Spotkanie z Olkiem Dobą

Policki Ośrodek Sportu i Rekreacji w Policach gościł w piątek 1 października 2010 r. Aleksandra Dobę. Była to niezwykła wizyta, ponieważ po raz pierwszy zaprezentowano szerszej publiczności jednostkę pływającą, którą jeszcze w tym roku pan Aleksander przepłynie Ocean Atlantycki z Afryki do Ameryki Południowej. Choć łódź ma ok 7 m długości i waży ponad 200kg, z racji tego, że napędzana jest jedynie siłą mięśni przy pomocy wioseł, będzie to kolejna wyprawa kajakiem.

1.JPG
2.JPG

Na spotkaniu z mieszkańcami Polic, przedstawicielami władz samorządowych i ZCh „Police” podróżnik opowiadał o swojej przyszłej wyprawie, powstawaniu konstrukcji łodzi oraz przyjaciołach, bez których nie doszłoby do tak śmiałego przedsięwzięcia. Na początku października Aleksander Doba uda się drobnicowcem „Magdalena” do Senegalu i pod koniec miesiąca wypłynie w swój samotny rejs. Przepłynięcie kajakiem trasy długości ok. 5000 km powinno potrwać ok.3-4 miesięcy, oczywiście przy sprzyjających warunkach tzn. przy pomyślnym wietrze i prądach oceanicznych. Celem jest leżąca na brazylijskim wybrzeżu Fortaleza.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Po tym spotkaniu i wspólnych zdjęciach, członkowie „Samej Ramy” mieli okazję zapoznania się ze szczegółami przedsięwzięcia, a także wysłuchać opowieści z ostatniej wyprawy, którą było opłynięcie w ciągu 41 dni jeziora Bajkał. Właśnie ta impreza przyniosła policzaninowi zwycięstwo w konkursie „Złote Stopy”.

6.JPG
7.JPG

Dla najwytrwalszych pan Aleksander rozdawał na koniec spotkania autografy. Jego pozycję na mapie będziemy mogli już niedługo śledzić na specjalnie przygotowanej w tym celu stronie internetowej

8.JPG

Czekajmy zatem cierpliwie i trzymajmy kciuki za sukces i powodzenie wyprawy.

(micolski)