Spotkanie z Poezją

W piątkowy wieczór, 24 lutego 2012 r. w podwojach Szczecińskiego Zamku Książąt Pomorskich w ramach Zachodniopomorskiego Pejzażu Poetyckiego odbyła się prezentacja kolejnego tomu poezji Heleny Pilarskiej. Policka poetka, animatorka kultury  pełni w naszym Stowarzyszeniu Ekologicznym "Łarpia" funkcję skarbnika.

Wieczór autorski zgromadził dość dużą grupę miłośników poezji. Koleżanki i koledzy z SE "Łarpia" też nie zawiedli i choć tym razem w skromnym gronie uświetnili swoją obecnością ten malowany poezją wieczór.

1.JPG

Spotkanie rozpoczęła Pres Związku Literatów Polskich Róża Czerniawska-Karcz, która m.in. była też autorką wstępu do najnowszego dzieła Pani Helenki pod tajemniczym tytułem " Z tysiąca splątanych powodów".

2.JPG

Pani Prezes pokrótce opowiedziała jak rodził się ten tomik, że przy mocnej herbacie i najsmaczniejszych rozmowach o poezji. Powoli składano rozdziały a do nich dobierano ilustracje, jednak cały czas brak było tytułu. W końcu przyszło olśnienie i można było biec do drukarni. Po kilku tygodniach tomik w całej swojej krasie ujrzał światło dzienne i jako całość ukazuje wszystkim wyraziste piękno poetyckiego klimatu wierszy.

W słowie autora Pani Helenka zaprezentowała kilka fragmentów swojej poezji ubarwiając je osobistymi uwagami i dopowiedzeniami.

3.JPG

Oddając czytelnikom tomik "Z tysiąca splątanych powodów" autorka zaznaczyła, że nie jest to ostatnie poetyckie wydarzenie.

Na zakończenie spotkania Helena Pilarska podpisywała swoje wydawnictwo oddając je w ręce swoim czytelnikom.

(snowicki + wiesob)