Strofy znad Łarpii

16 marca 2011 roku PKC „Sama Rama” została zaproszona do polickiego MOK-u na 5-lecie Regionalnego Stowarzyszenia Literacko-Artystycznego w Policach. Ponieważ kilka osób spośród naszego klubowego grona oraz SE „Łarpia” aktywnie działają jako literaci i artyści-plastycy nie omieszkaliśmy więc spotkać się z kolegami po piórze i pędzlu.

1.JPG

Uroczystość otworzyła nestorka Stowarzyszenia a zarazem Skarbnik SE „Łarpia” Helena Pilarska. Słowo wstępne a zarazem powitanie zaproszonych gości wygłosiła Prezes RSLA Ania Słowińska.

5.JPG

Opisywanie pięcioletniej działalności literackiej Ania Słowińska i Stasiu Rapior przedstawili w oparciu o coroczne Konkursy Literackie im. K.I. Gałczyńskiego. Swoje utwory prezentowali poszczególni laureaci, a słowo było przeplatane utworami muzycznymi na gitarę, fortepian i śpiew.

4.JPG
2.JPG

W tej części wieczoru i to w dość oryginalny sposób zaprezentowali się Luiza Gruszczyńska, Adam Siedlecki, Joanna Śliwa, uczennice Katolickiego Gimnazjum ze Szczecina i najmłodsza, bo zaledwie 7-letnia Kinga Michalak.

3.JPG

Pełni walorów całości aranżacji dodawała wystawa wielu pozycji literackich polickich twórców skupionych w Stowarzyszeniu oraz prac malarskich Heleny Pilarskiej, Ewy Rutkowskiej i zdjęć Adama Siedleckiego. Przez cały czas spektaklu można było śledzić na ekranie pokaz multimedialny prezentujący sylwetki poszczególnych członków RSLA, ich dzieła oraz fragmenty ważniejszych wydarzeń z życia Stowarzyszenia.

6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG

Na zakończenie wieczoru głos zabrał Burmistrz Polic Władysław Diakun, który docenił 5-letni dorobek polickich artystów zarówno tych dojrzałych stażem jak i ich następców. Życzenia dalszej owocnej pracy złożył Przewodniczący Rady Miejskiej Witold Król.

Ten Jubileuszowy Wieczór organizowany w ramach 750-lecia Polic miał też na celu promocję antologii poezji polickiej i regionalnej pod bliskim nam hasłem „Strofy znad Łarpii”. Niewątpliwą gratką dla zaproszonych gości było uzyskanie autografów od poszczególnych autorów.

Spotkanie zamknięto lampką szampana i toastem za rozwój dalszej działalności Stowarzyszenia. „Sama Rama” również przyłącza się do tych życzeń.

(wgaw)