Światełko Pokoju 2011

Podobnie jak w latach ubiegłych PKC "Sama Rama" został zaproszony przez 28 Szczep Ognia ZHP w Policach na uroczyste przekazanie Betlejemskiego Światełka Pokoju. Tym razem przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju miało miejsce w środę, 21 grudnia 2011 roku wieczorem pod polickim pomnikiem Jana Pawła II, gdzie policcy harcerze zaciągnęli wartę honorową. Z kolei młodzi zuchowi pod kierunkiem dr Krystyny Czerwińskiej przekazali ogień Burmistrzowi Polic Władysławowi Diakunowi, Sekretarzowi Gminy Andrzejowi Bednarkowi oraz przedstawicielom straży pożarnej i mieszkańcom miasta. Dzisiejsze światło polickim harcerzom przekazali przedstawiciele Zachodniopomorskiej Chorągwi ZHP w Szczecinie.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Po tej podniosłej chwili wszyscy zebrani stworzyli harcerski krąg, zaśpiewano jedną z piosenek a Przewodnik ZHP Anna Muzyka przypomniała, że w Polsce akcję tą prowadzą harcerze ze Związku Harcerstwa Polskiego już od 1991 roku. Odbierają oni Betlejemskie Światło Pokoju od skautów słowackich na przejściu granicznym Łysa Polana w Tatrach.

4.JPG

Następnie, po uroczystej mszy świętej odprawianej w Kaplicy Betlejemskiego Światła Pokoju, zlokalizowanej na terenie Schroniska "Głodówka", światło trafia do wszystkich drużyn harcerskich, a za ich pośrednictwem do mieszkańców wsi i miast, tak jak to dzieje się dziś w Policach. Betlejemskie Światło Pokoju jest symbolem ciepła, miłości, pokoju i nadziei   tradycyjnie stawiane jest na wigilijnym stole.

(wgaw)