Betlejemskie Światełko Pokoju 2012

Na zaproszenie 28. Szczepu Ognia ZHP w Policach członkowie PKC Sama Rama spotkali się w środowy wieczór 19 grudnia 2012 r. pod pomnikiem Jana Pawła II by wziąć udział w kolejnym uroczystym przekazaniu Betlejemskiego Światełka Pokoju. Tu pod monumentem polskiego Papieża harcerze zaciągnęli wartę honorową.

1.JPG
2.JPG

W kilku słowach zebranym tu harcerzom i władzom miasta i społeczeństwa Przewodnik ZHP Anna Muzyka wyjaśniła, że tegorocznym przesłaniem światełka jest hasło "Odważ się być dobrym". "Naszym zdaniem odwaga i dobroć to takie dwie cechy, które coraz rzadziej możemy znaleźć w naszym społeczeństwie, a bardzo często ich brakuje. Chcielibyśmy jednak, żebyśmy mieli odwagę czynić dobro". Po tym wstępie Ania przekazała betlejemski ogień Burmistrzowi Władysławowi Diakunowi.

3.JPG
4.JPG

Ogień betlejemskiego światełka przyjęli chyba wszyscy obecni przy pomniku, przy okazji prezentując bardzo ciekawe egzemplarze lampionów.

5.JPG
6.JPG

Druhna Ania Karabolska przypomniała, że Betlejemskie Światło Pokoju to symbol nadziei, miłości i pojednania. Płomień z betlejemskiej Groty Narodzenia Pańskiego dotarł do Polski już po raz 22. Akcja przekazywania Betlejemskiego Światła Pokoju została zapoczątkowana w 1986 roku przez austriackich skautów, którzy przywieźli płomień z Betlejem do katedry wiedeńskiej. Stamtąd, dzięki skautom, betlejemski płomień trafia niemal do wszystkich krajów Europy. Polscy Harcerze przejęli go od swoich słowackich odpowiedników na Łysej Polanie w Tatrach. Dzisiejsze światło polickim harcerzom przekazali przedstawiciele Zachodniopomorskiej Chorągwi ZHP w Szczecinie.

7.JPG

Po tej podniosłej chwili zebrani stworzyli harcerski krąg, do którego włączono również przedstawicieli Samej Ramy, zaśpiewano też jedną z piosenek, po czym z zapalonymi lampionami i zniczami nieśliśmy światełko do swoich domów. Nadmienić należy, że Betlejemskie Światło Pokoju jest symbolem ciepła, miłości, pokoju i nadziei tradycyjnie stawiane jest na wigilijnym stole.

8.JPG

(wgaw)