Świetlana Masa Krytyczna

W piątek 30 listopada 2012 r. akurat w Wieczór Andrzejkowy udaliśmy się z rowerami autobusem linii 107 na pl. Lotników w Szczecinie. Tu o godz. 18:00 w dobrze zapadających już ciemnościach zebrała się spora grupa rowerzystów by po raz kolejny wziąć udział w cyklicznej Masie Krytycznej. Tym razem hasłem spotkania było motto: Zabłyśnij na Drodze.

Przybyłych przywitał Tomek Kuna, który w imieniu organizatorów przypomniał jak ważne jest sprawne oświetlenie roweru, a zwłaszcza to przednie i szczególnie o tej porze roku. Swoją wypowiedź podsumował stwierdzeniem, że aby być bezpiecznym w najniebezpieczniejszym dla rowerzysty miejscu trzeba samemu świecić sprawnym oświetleniem.

Zdj.%201.JPG
Zdj.%201a.JPG
Zdj.%201b.JPG

Po tym wystąpieniu w asyście czterech zmotoryzowanych patroli policji cała kawalkada rowerzystów ruszyła ulicami Szczecina. Poruszając się więc trasą od pl. Lotników i dalej al. Jana Pawła II - pl. Grunwaldzki - Śląska - Jagiellońska - Piastów - pl. Kościuszki - Krzywoustego - pl. Zwycięstwa - Brama Portowa - Niepodległości - pl. Żołnierza - Niepodległości - Bogurodzicy - św. Wojciecha - Obrońców Stalingradu - pl. Zgody - Wojska Polskiego - pl. Szarych Szeregów - Piłsudskiego – pl. Grunwaldzki - Piłsudskiego - pl. Rodła - Wyzwolenia - Małopolska dotarliśmy znów na pl. Lotników.

Tu nastąpiło zakończenie wieczornego spaceru rowerami po Szczecinie. Podobnie jak poprzednio tak i w trakcie tej imprezy zbierano plastikowe nakrętki od butelek po napojach przywiezione przez uczestników Masy. Zostaną przekazane dla Adriana z Prawobrzeża na jego upragniony wózek. Wykonaliśmy również pamiątkowe rodzinne zdjęcie i pożegnaliśmy organizatorów, umawiając się na kolejną, tym razem Mikołajkową Masę Krytyczną.

Policzanie swój powrót musieli znów zrealizować autobusem linii 101, ze względu na duże watahy dzików buszujących w rejonie ścieżek rowerowych.

WIĘCEJ ZDJĘĆ OD JOANNY ZE SZCZECINA

(Bogusia)
(Jana)
(Lech Jewtuszko)
(Studio na Tandemie)