V edycja Łarpia Sail Festival

Zachęceni przez media ruszyliśmy w czwartek po bilety by wziąć udział w "V Łarpia Sial Festiwal" organizowany przez policki Uczniowski Klub Żeglarski "Bras". Okazało się, że dla takich uczestników jak my członków SE "Łarpia" biletów było już tylko sześć sztuk.

Niemniej jednak zdecydowaliśmy, że bierzemy udział w imprezie "cząstkowo" tj. w dniu 30 czerwca 2012 r. czekaliśmy przed godz. 10:30 na szczecińskim nabrzeżu obok zacumowanego "Peene Queen".

1.JPG

Szybko okazało się, że płyniemy tym razem "Odra Queen", który z lekkim opóźnieniem odbił od brzegu. To opóźnienie spowodowane było czekaniem na jedną z gwiazd festiwalu czyli Jurka Porębskiego.

2.JPG
3.JPG

Skierowaliśmy się w stronę Trzebieży, a na zaimprowizowanej scenie zaczął grać zespół szantowy "Stary Szmugler".

4.JPG

Przy ich muzyce płyniemy trasa obok Stoczni Remontowej "Gryfia" i elewatora EWA dalej skręcamy kanałem Święta na jezioro Dąbskie i dalej torem wodnym przez jezioro do betonowej barki , która jest umieszczona jako sztuczna wyspa. Po drodze mijaliśmy ujście rzeki Ina ,tu zaczyna grać solista szantowy Stanisław Iwan, który gra do samej Trzebieży. Po drodze mijamy miejscowość Święta, Port pełnomorski Zakładów Chemicznych, hałdy fosfogipsowe, ujście rzeki Gunica i w końcu wpływamy na wody Zalewu Szczecińskiego.

5.JPG

W tym czasie na pokładzie jednostki rozgorzały rozmowy nie tylko uczestników rejsu ale i organizatorów imprezy. Był czas aby zamienić kilka słów z Burmistrzem Władysławem Diakunem.

6.JPG
7.JPG

Około godz. 13:40, po kilku godzinach rejsu przybijamy do przystani COŻ w Trzebieży, opuszczamy pokład by wziąć udział w zakończeniu i podsumowaniu II Etapu Regat Towarzyskich.

8.JPG
9.JPG

Później na estradzie trzebieskiego GOSiR-u rozpoczął się koncert, w którym wzięli udział m.in.: Ryczące Dwudziestki, Stary Szmugler, Stanisław Iwan w towarzystwie Pawła Jurkiewicza, Mirka Kołodzińskiego i Radka Dobke, Wędrujący Husyta (Jacek Rdesiński, Jindrich Kucheja i Daniela Krautschneider) i Jacek Zieliński.

10.JPG
11.JPG
12.JPG

Program, przy którym bawiła się znakomita ilość uczestników zakończył się w późnych godzinach wieczornych.

(danutadem)
(marekziem)