VI RAJD DOOKOŁA KOSZALINA

VI RAJD DOOKOŁA KOSZALINA

Po raz kolejny udało się nam wytypować naprawdę bardzo udaną imprezę rowerową. Już na przełomie lipca i sierpnia zdecydowano, że nie cała "Sama Rama" powinna pojechać na Długą Noc Muzeów do Berlina, tylko m.in. na "Rajd Dookoła Koszalina".

1.JPG

Wyjechaliśmy więc już w czwartek 23.08.2012 r. po pracy pociągiem do Koszalina. Z dworca pojechaliśmy rowerami do Internatu Szkoły Muzycznej gdzie mieściła się baza Rajdu.

2.JPG
3.JPG

Następnego dnia tj 24.08. 2012 r. po usunięciu awarii roweru Ewy przemieszczamy się do koszalińskiego Amfiteatru gdzie wyznaczono punkt startowy dla wszystkich tras rajdu. "Sama Rama" jedzie na trasę do Mielna i Sarbinowa. Ze względu na dość dużą ilość osób (około 70 rowerzystów) dzielimy się na 3 grupy i jedziemy w stronę Mścic.

4.JPG

Docieramy do Mielna pod Urząd Gminy, który się okazał być głównym sponsorem tego rajdu wraz ze Starostwem Powiatu Koszalin i innych firm Koszalińskich. Przedstawiciel Informacji Turystycznej poinformował nas o atrakcjach gminy Mielno, by zwiedzanie miasta zacząć od pomnika Jelenia.

5.JPG
6.JPG

Dalej jedziemy na Przystań Jachtową PTTK-u nad Jez. Jamno skąd wracamy na deptak gdzie usytuowany jest najnowszy pomnik Mielna czyli Pomnik Morsa, który upamiętnia coroczny już Europejski Zlot … Morsów.

7.JPG
8.JPG
9.JPG

Po kilkuminutowej przerwie na foto-stop jedziemy w kierunku Sarbinowa . Dojeżdżamy do obelisku oznaczający 16 południk przed miejscowością Chłopy -wg informacji turystycznej jest to wieś żyjąca głownie z połowów na morzu. Krótka przerwa na przystani rybackiej i jedziemy dalej w kierunku Sarbinowa.

10.JPG
11.JPG

Tutaj  półgodzinna przerwa na posiłek i regeneracje sił przed drogą powrotną do Koszalina, szkoda tylko, że tą samą drogą . Do Koszalina docieramy ok. godz.16:00 gdzie wydano nam świadczenia rajdowe: przewodniki, mapy, dużą ilość materiałów krajoznawczych. Dostajemy znaczki rajdowe i gadżety od sponsorów rajdu. Poszczególne kluby mogły prezentować swoje przebrania. Najlepiej wypadł szczeciński klub "Neptun".

12.JPG

Jeszcze przed wieczorem bierzemy udział w Koszalińskiej Masie Rowerowej ulicami miasta. Zaczęliśmy pod Ratuszem i dalej jedziemy ul. Zwycięstwa, ul. Piłsudskiego do Koszalińskiego Osiedla Przylesie i tak klucząc dojeżdżamy do Amfiteatru gdzie na zakończenie Masy odbywają się rożne konkursy sprawnościowe.

13.JPG
14.JPG
15.JPG

O godz.20:00 impreza przenosi się do internatu, a tu czeka na nas kolacja z bigosem i innymi przysmakami. Później konkursy ekologiczno-przyrodnicze i wspólne śpiewanie piosenek turystycznych też…

19.JPG

Sobota 25.08.2012 r. to dzień o bardzo różnorodnych możliwościach wyjazdowych, m.in.: Trasa Nr 1 - wokół Koszalina, o długości ok. +/- 120 km, na którą zgłasza się 9 osób. Trasa Nr 2 do Polanowa i powrót do Koszalina długości ok. 100 km, jedzie 25 uczestników i Trasa Nr 3 dookoła Jeziora Jamno, na którą wybraliśmy się z Włodkiem i 46 innymi rowerzystami, a która to okazała się tzw. normalną dzienną dawką, czyli 58 km.

16.JPG
17.JPG
18.JPG

Droga prowadziła najpierw do Mielna , tylko a potem w kierunku miejscowości Unieście i dalej ścieżką rowerową do miejscowości Łazy , skąd znów wracamy do Unieścia na teren dawnego Wojskowego Domu Wczasowego gdzie czekają już kiełbaski przy ognisku. Tu towarzystwo się rozdrabnia, część czeka na "Koszałka" tj. tramwaj wodny wożący ludzi z Jamna do Unieścia i Mielna na jez. Jamno. Tą droga wróciło 22 osoby + rowery więcej się nie zmieściło więc we dwójkę wróciliśmy na kolach do Koszalina.

22.JPG
23.JPG

Po południu również posiłek, czyli smaczna zupa gulaszowa, a wieczorem znów konkursy, tym razem krajoznawcze. Za namową innych osób Marek wziął udział w tym konkursie, zajmując trzecie miejsce. Po konkursach odbyły się "śpiewogry i potupajka".

20.JPG

W niedzielę 26.08 2012 r. w programie był wyjazd do Iwięcina gdzie się miał odbyć mecz piłkarski pomiędzy Rowerią. My woleliśmy pojechać do Kołobrzegu. Po drodze widzieliśmy fermę danieli, potem odwiedziliśmy latarnię morską w Gąskach i przez Ustronie Morskie wróciliśmy do Kołobrzegu.

21.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG

Stąd już pociągiem dojechaliśmy szczęśliwie do Szczecina i dalej "na kołach" do Polic.

(marekz)