VII Wycieczka rowerem w Nieznane

Kontynuujemy cykl wycieczek „Rowerem w nieznane”. Podobnie jak i poprzednie wycieczki tą 8 października 2006 r. rozpoczęliśmy pod pomnikiem papieża i udaliśmy się „czerwonym szlakiem” do Dębu Bogusława X.

1.JPG
2.JPG

Stamtąd „szlakiem niebieskim” do Mostu Johana Carla Meyera. Obok mostu znajduje się mała tablica ufundowana ku czci szczecińskiego botanika. J.C. Meyer urodził się 17.X.1739r. w Szczecinie. Studiował medycynę na Uniwersytecie w Uppsali. Po ich ukończeniu powrócił do Szczecina gdzie przejął aptekę. Głównie jednak poświęcił się badaniu zasobów przyrodniczych Puszczy Bukowej (a w niej na wzgórzu Świątek znajdują się ruiny jego pomnika) i Wkrzańskiej. W 1780 roku założył fabrykę nalewek franciszkańskich oraz opracował podstawy produkcji wody mineralnej. Był członkiem Towarzystwa Przyjaciół Nauk Przyrodniczych. Zmarł 20.II.1811w Berlinie. Po przypomnieniu sylwetki naukowca trasa wiodła przez Doliną Siedmiu Młynów do Polany Harcerskiej.

3.JPG

Tu po odpoczynku wróciliśmy do Polic. Wycieczka nie była zbyt długa, ale wniosła wartości poznawcze.

(wig)