Wędrówka lasem i łąkami nad rzeką Uecker

Realizując kalendarz imprez 21 marca na zaproszenie Wanderfreunde Haffküste z Eggesinu udaliśmy się samochodami do Liepgarten. Pogoda w tym dniu nie chciała z nami współpracować więc parasole i peleryny przeciwdeszczowe spowodowały, że ponad 50-osobowa grupa amatorów pieszych wędrówek stała się bardzo kolorowa.

1.jpg
2.jpg
3.JPG
4.JPG

Po kilku słowach wyjaśnienia przez Winfrieda Zimmermanna do zebranych cała kolumna piechurów ruszyła na trasę prowadzona przez przewodnika Jürgena Büscheck.

5.JPG
6.JPG
7.jpg

Po dwustu metrach marszu zatrzymaliśmy się przy wielkim głazie "Rote Riese" (Czerwony Olbrzym) o wadze 19,7 ton. Jürgen przypomniał nam jak ten głaz znalazł się na tym miejscu i co przedstawia sylwetka żaby i herb umieszczone na jego szczycie.

8.JPG
9.JPG
10.jpg

Opuściliśmy miejscowość Liepgarten i poszliśmy na zachód, zatrzymując się w kilku miejscach, gdzie Jürgen obrazowo przedstawiał walory każdego miejsca.

11.JPG
12.JPG

Wreszcie dotarliśmy do Groß Dunzig czyli osady willowej ulokowanej nad rzeką Uecker. Tu był nieco dłuższy postój na kubeczek kawy i kanapkę.

13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.jpg

Dalsza trasa to wędrówka wysokim wałem nad rzeką, nad której brzegiem wśród krzewów, drzew i trzcinowisk można buło dopatrzeć się śladów bytowanie bobrów ich żeremi, a nawet jednemu z uczestników udało się zauważyć jeden egzemplarz tego ssaka.

17.JPG
18.JPG
19.JPG
20.jpg
21.JPG
22.JPG

Po blisko trzygodzinnej wędrówce i pokonaniu ok. 11 km dotarliśmy ponownie do Liepgarten. Wędrując Ueckermunderstrasse i podziwiając zabudowę tej ulicy, muzeum i przybrane świątecznie krzewy w przydomowych ogródkach doszliśmy do restauracji "Lindenhof".

23.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG
27.JPG

Rozebraliśmy zmoczone okrycia, a kuchnia rodzina Uwe Zeh częstowała nas "czym chata bogata", ale głównie gorącą zupą jarzynową z wkładką.

28.JPG
29.JPG
30.JPG
31.JPG

Po posiłku Jürgen Büscheck wygłosił prelekcję popartą pokazem multimedialnym na temat swojej wakacyjnej wędrówki Jakubowym Szlakiem do Santiago di Compostello.

32.jpg
33.jpg
34.JPG

Ok. 15:00 pożegnaliśmy organizatorów wędrówki, którą nazwaliśmy "Pierwszą wycieczką pod parasolami" (zobacz mapa) i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wszak jutro my organizujemy "Powitanie Wiosny 2015", na które zaprosiliśmy przyjaciół z Niemiec.

35.JPG

(wgaw)
(adalbert)
(anhel)
(grażyna)
(micolski)