Wrześniowe Zebranie "Samej Ramy"

Pierwsze powakacyjne zebranie klubowe "Samej Ramy" miało nieco inny przebieg niż dotychczasowe. Na wniosek dyrekcji polickiego MOK-u przenieśliśmy nasze comiesięczne spotkania z pierwszego wtorku na pierwszy poniedziałek każdego miesiąca. Toteż spotkaliśmy się 3 września 2012 r. Po omówieniu imprez m-ca sierpnia i propozycji wycieczek i rajdów września omówiliśmy stan i zaawansowanie prac ziemnych na brzegu Łarpi po stronie wyspy Polickie Łąki. Na zakończenie zebrania Prezes wręczył wszystkim klubowiczom koszulki ufundowane przez policki Urząd Gminy.

Dalszą część spotkania przeniesiono w rejon nabrzeża Łarpi przy moście przy ul. Dębowej. Tu przy okolicznościowym głazie polickich pionierów rodziny naszego członka Stowarzyszenia - Stasia Wolnego usłyszeliśmy historię przybycia jego rodziców na policką ziemię.

1.JPG

Mogliśmy również zobaczyć całą aranżację miejsca i usłyszeć opis techniki ulokowania kamienia właśnie w tym miejscu. Sam kamień to różowy granit o wym. 150 na 80 cm z wyszlifowaną wnęką o wym. 60 na 35cm, w której umieszczono inskrypcję następującej treści: Marzec 1962, w 50 rocznicę osiedlenia i zamieszkania rodziny Wolnych, Stanisław z rodziną. Police, maj 2012.

2.JPG

Obok kamienia ustawiono marmurowy obelisk z dedykacją dla rodziców Stasia: Szczecin-Mścięcino, marzec 1962. Porzuciłeś miasto, porzuciłeś góry, przyjechałeś na wieś na łono natury. I Ty nasza Matko nie szczędząc zdrowia swego przyjechałaś z Ojcem dla dobra naszego. To już nie ta wieś, już nie te okolice, to jest nasze miasto, to są Police. Police maj 2012. Oba elementy usytuowano na niskim postumencie, a od jego strony południowej ułożono cztery mniejsze kamienie symbolizujące czwórkę dzieci - członków najbliższej rodziny.

4.JPG

Miejsce przy pomniku upodobał sobie kary kucyk Stasia, który chętnie pozuje do zdjęć.

3.JPG

Spotkanie zostało zakończone grillowaniem kiełbasek i wędzeniem dorsza, które na świeżym powietrzu zostały spałaszowane ze smakiem.

5.JPG
6.JPG

(wgaw)