Wycieczka na Rugię

W dnu 13 czerwca 2007 r. Małgosia Najmark reprezentująca PKC "Sama Rama" zorganizowała wspólnie ze stroną niemiecką wycieczkę autokarowa na wyspę Rugię. Z Polic wyjechaliśmy autokarem o godz. 7oo, po drodze zabierając osoby ze Szczecina a potem z Löcknitz i Ferdinanshof. Już w pełnym składzie dotarliśmy do Sassnitz by poznać Jasmudzki Park Narodowy. Tu, na małym obszarze zwiedzający zobaczyli bardzo różnorodny krajobraz. Odbyliśmy spacer pokonując 482 schodki po kredowym terenie z licznymi bagnami, wilgotnymi łąkami i suchymi murawami.

1.JPG
2.JPG

Najbardziej znanym miejscem są słynne na całym świecie skały kredowe wokół Königsstuhl, które uwiecznione też zostały przez sławnego malarza Caspara Davida Friedricha. Do Parku Narodowego należą prócz tego istniejące od XIII wieku lasy buków czerwonych, znajdujące się w przeważającej części na pokrytym kredą, pochodzącym z epoki lodowcowej płaskowyżu. Niedaleko Königsstuhl, najwyższej skały na kredowym wybrzeżu, ogromne wrażenie wywiera 10 km długości i dochodzące do 117 m wysokości kredowe wybrzeże z jego aktywnymi i nieczynnymi klifami, ilustrującymi dynamikę terenu.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Strome wybrzeże, typowe dla tego regionu to największe "geograficzne odkrycie" północnych Niemiec. Park Narodowy daje schronienie bogatemu w gatunki światu zwierząt i roślin, między innymi jaskółkom, wysiadującym jaja na rafach kredowych i rzadko spotykanemu bielikowi. Uważny miłośnik plażowych wędrówek znajdzie nie tylko białą kredę, ale także osady i skamieniałości z epoki lodowcowej.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

Po wspólnej wędrówce z członkami "Natur und Leben am Stettiner Haff" plażą a potem schodami w górę i krótkim odpoczynku na posiłek pojechaliśmy do Greiswaldu. Tu z kolei w towarzystwie pani przewodnik zwiedziliśmy rynek staromiejski oraz Kościół Mariacki. W późnych godzinach wieczornych powróciliśmy do Polic.

(wig)