Wycieczka na V Jarmark Augustiański

Pochmurny sobotni poranek 27 sierpnia 2011 r. nie zachęcał do rowerowej wędrówki. Jednak o 10:00 pod pomnikiem Jana Pawła II pojawiło się kilka osób z PKC „Sama Rama” z rowerami. Po omówieniu planu wycieczki oraz zrobieniu fotki do celów kronikarskich ruszyliśmy w kierunku Tanowa.

1.JPG

Po kilkudziesięciu minutach spokojnej jazdy byliśmy na polanie rekreacyjnej nad Gunicą gdzie rozdmuchaliśmy dogasające już ognisko. Oczekując na rowerzystów ze Szczecina czas wypełniliśmy pieczeniem kiełbasek, rozmowami i zabawą z kotem, który raz po raz łasił się do kogoś z nas.

2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG

Około godz. 11:00 zaczęli zjeżdżać się cykliści ze Szczecina a nawet też i ze Stargardu. Po skompletowaniu grupy ruszyliśmy przez Witorzę i Tatynię do dzielnicy Polic - Jasienicy. Tu na ul. Owocowej formowali się w kolumnę uczestnicy pochodu i włodarze gminy ubrani w stroje z dawnych epok. Zostaliśmy zaproszeni do wzięcia udziału w przemarszu ulicami miasta i jako ostatnia grupa zamykaliśmy całość.

6.JPG

Prowadząc rowery doszliśmy na plac przylegający do terenów przykościelnych parafii pw. św. Apostołów Piotra i Pawła gdzie rozłożone było jarmarczne miasteczko.

7.JPG
8.JPG

Pogoda zaczęła się psuć. Znaleźliśmy dobre miejsce dla rowerów – osłonięte parasolem gałęzi drzew i poszliśmy obejrzeć kilka stoisk V Jarmarku Augustiańskiego. Były tu stoiska z rzeźbami w drewnie, rękodzielnictwa, z wyrobami bursztyniarskimi, itp. Artyści prezentowali malarstwo na szkle, frywolitki czy witraże.

9.JPG
10.JPG

Z zaimprowizowanej sceny prowadzący imprezę Janek Matura zaprosił wszystkich na uroczystą inaugurację Jarmarku. Burmistrz Władysław Diakun w asyście honorowych gości dokonał otwarcia tego cyklicznego spotkania o charakterze historyczno-handlowym. .Zaraz potem rozpoczął się spektakl historyczno - fantastyczny "Dawno, dawno temu" w wykonaniu aktorów Teatru Rozrywki „Trójkąt” nawiązujący do średniowiecznych teatrów jarmarcznych. Do pokazu szykowali się rycerze z Drużyny średniowiecznego Grodu Trzygłowa.

11.JPG

W trakcie trwania imprezy „Sama Rama” zaprosiła wszystkich chętnych do konkursu „Poszukiwanie Skarbu Augustianów”. Konkurs polegał na odwiedzaniu poszczególnych punktów kontrolnych i wykonywaniu na nich zadań przypominających prace XIII-wiecznych zakonników, m.in. łowienie ryb, zwijanie liny, strącanie bali, rzucanie kołem, nawlekanie prząśników, itp. Był również i krótki quiz ze znajomości historii Jasienicy.

12.JPG

W zmaganiach wzięło udział 16 osób. Najlepsze wyniki uzyskali (po 57 pkt.) Zenon Pytel i Kazimiera Nowak przed Dariuszem Nowickim, Wiktorią Pytel (po 55 pkt.), Małgorzatą Najmark (53 pkt.), Janem Kurkiem i Grażyną Woźniewską (po 51 pkt.).

13.JPG

Zwycięzców konkursu wyróżniono nagrodami i upominkami, a wszyscy cykliści otrzymali pamiątkowe dyplomy uczestnictwa w wycieczce. Padający deszcz zmusił nas do ubrania się w deszczochrony. Jednak za nim sformowaliśmy peleton opady ustały więc do centrum Polic dotarliśmy w koszulkach.

(wgaw)

Relacje z rajdu:
Siwobrodego kliknij tutaj
i Trendixa kliknij tutaj