Wycieczka do rezerwatu Świdwie

Od wielu lat PKC "Sama Rama" współpracuje z różnymi placówkami oświatowymi na terenie Polic w zakresie organizacji imprez turystycznych. Z tego tytułu zostaliśmy poproszeni do przygotowania wycieczki rowerowej do Rezerwatu Ornitologicznego nad jeziorem Świdwie.

Rankiem 5 czerwca 2012 r. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 z wychowawcami Danutą Kozub i Anettą Gawrońską licznie stawili się z rowerami na boisku szkolnym.

1.JPG

Po krótkich wyjaśnieniach cały peleton prowadzony przez Jurka Króla ruszył nowobudowaną ścieżką rowerową wzdłuż ul. Tanowskiej. Peleton zamykali strażnicy miejscy jadący z nami poza służbą.

2.JPG
3.JPG

W Trzeszczynie, niestety jedna z młodych uczestniczek zasłabła i wezwany samochód Straży Miejskiej odwiózł ją do szkolnego ambulatorium, a peleton pojechał dalej.

4.JPG
5.JPG

Mijając Tanowo skręciliśmy w kierunku na Węgornik i na moście nad rzeką Gunicą był pierwszy dłuższy odpoczynek.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

Po przejechaniu kilkuset metrów dalej skręciliśmy na śródleśny cmentarzyk (lapidarium) rodziny von Ramin. Tu młodzież wysłuchała historii tego miejsca jak i legendy o morderczym konflikcie pomiędzy Barnimem II a właścicielem wsi Gunice.

9.JPG
10.JPG

Po przejechaniu kolejnych trzech kilometrów znaleźliśmy się przy wieży widokowej rezerwatu Świdwie. Tu spotkała wszystkich niespodzianka bo natrafiliśmy na ekipę TV Police realizującą nowy film, w którym nasza wycieczka zagrała dłuższy epizod.

11.JPG
12.JPG
13.JPG

Weszliśmy również na wieżę obserwacyjną i przy pomocy zainstalowanej tam lunety oglądaliśmy trzcinowisko i taflę jeziora, porastające ją rośliny i żyjące tu ptaki.

14.JPG
15.JPG
16.JPG

W ramach dalszej naszej rowerowej wędrówki pojechaliśmy a momentami i szliśmy do budynku dydaktyczno-muzealnego rezerwatu. Tu Kazimierz Olszanowski pracownik RDLP przywitał nas pokazem multimedialnym związanym z powstaniem i funkcjonowaniem rezerwatu Świdwie i ekosystemów Puszczy Wkrzańskiej.

17.JPG
18.JPG

Po tej nietypowej lekcji ekologii uczestnicy wycieczki zasiedli przy ognisku, przy którym pieczono kiełbaski i pałaszowano je z apetytem.

19.JPG
20.JPG

Po pożegnaniu się z Panem Kazimierzem cały peleton ruszył w powrotną drogę. Mijając Węgornik i Tanowo znów wjechaliśmy na ścieżkę rowerową by przez Trzeszczyn dotrzeć do Polic na boisko szkolne gdzie nastąpiło zakończenie wycieczki.

21.JPG
22.JPG
23.JPG

"Sama Rama" dziękuje wszystkim uczestnikom za zdyscyplinowanie na trasie przejazdu oraz Komendantowi Straży Miejskiej i Strażnikom za pomoc w organizacji tej ciekawej wycieczki.

(wgaw)
(magda)
(marekz)