XII Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno 2015

Już od czwartku 12. lutego 2015 zaczęły przyjeżdżać do Mielna pierwsze Morsy. Organizatorzy witali wszystkich i proponując spacer po plaży, powitanie z pomnikiem morsa, obejrzenie balii i korzystanie z saun. Patronat honorowy nad imprezą wzięła na siebie wójt gminy Olga Roszek-Pezała.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Drugi dzień zlotu to piątek - oficjalne otwarcie i Wielki Bal Pecha i Przesądów oraz Bankiet (Hala w Mielnie i Krokus w Unieściu) - dzięki zmianie z soboty na piątek można było nie kończyć imprez o północy, a kilka godzin później. Tak dla treningu Polickie Morsy wchodziły eksperymentalnie do Bałtyku, czekając z niecierpliwością na niedzielę.

4.jpg
5.jpg
6.jpg

W niedzielę,15 lutego o godz. 11:00 rozpoczęła się parada morsów. Te z okrzykami na ustach, w barwnych, a co najważniejsze oryginalnych strojach, wyruszyły sprzed hali sportowej w Mielnie na plażę.

7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

Wejście było jedno, od ul. 1 Maja i kąpiący liczeni, bo tym razem organizatorom bardzo zależało, by nie było żadnej pomyłki w liczbie tych, którzy zdecydowali się wejść do zimnego Bałtyku. Powód był jeden - w tym roku Mielno postanowiło pobić należący do Kołobrzegu rekord Guinnessa w liczbie osób, które jednocześnie wykąpały się zimą w polskim morzu.

12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg

Po odśpiewaniu hymnu morsów i krótkiej rozgrzewce, punktualnie w południe, wykąpało się aż 1.799 morsów i foczek z całego kraju i nie tylko, bo były też osoby z Niemiec, Szwecji, Danii, Czech, Ukrainy i Hiszpanii no i nie zapominajmy z naszego miasta POLICE. Ci, którzy delikatnie zamoczyli się jedynie do kolan, musieli swą kąpiel przedłużyć i wejść po pas, bo to był warunek uznania rekordu. Ostatecznie przedstawicielka Światowych Rekordów Guinnessa, Anna Orford obecna na imprezie, kąpiel zaliczyła i rekord został pobity. Woda miała 4 stopni Celsjusza.

16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg

W tym roku organizatorzy opracowali statystykę imprezy, z której wynika, że:
W Zlocie wzięło udział 81 zarejestrowanych klubów, 2073 uczestników z czego 1799 do weszło wody na przepisową głębokość. Najbardziej morsowe imię to - Krzysztof (62 osoby), a imię żeńskie - Anna (51 uczestniczek). Uczestnicy przyjechali z 331 europejskich miejscowości.

26.jpg

(Głowa)
(drapa)
(internauta piotr)
(sam)