XVI Zjazd Cyklistów w Sulęcinie

W dniach 17- 19 września 2010 r. PKC "Sama Rama" po raz pierwszy uczestniczyła w Zjeździe Cyklistów choć jego edycja odbyła się już po raz 16. W tym roku impreza miała rangę międzynarodowej, a jej oficjalna nazwa to: Polska i Niemcy Bike Festival.

W piątek 17 września udaliśmy się z rowerami pociągiem do Kowalewa. W Chojnie dołączyła do nas grupa z zaprzyjaźnionego Cedyńskiego Klubu Rowerowego. Po opuszczeniu pociągu przesiedliśmy się na rowery by pokonać 28 km trasę do Sulęcina. Po przyjeździe cała nasza grupa została ulokowana w jednym z mieszkań gościnnych.

1.jpg

W sobotę o godz. 10:00 na pl. Czarnieckiego odbyła się uroczysta inauguracja imprezy z udziałem władz Gminy i Powiatu Sulęcińskiego. W XVI edycji Zjazdu brało udział ponad 1000 rowerzystów praktycznie z całej Polski oraz Niemiec i Czech.

2.jpg
3.jpg
4.JPG

Po otwarciu udaliśmy się na trasę rowerową dookoła Poligonu Wędrzyn położonego w sąsiedztwie Łagowa. Odwiedziliśmy też rezerwat przyrody "Buczyna Łagowska", oraz Wąwóz Żubrowski. Na parkingu leśnym "Uroczysko Lubiewsko" zorganizowano piknik rowerowy połączony z poczęstunkiem przy ognisku. Po powrocie do Sulęcina w godzinach wieczornych odbyło się spotkanie integracyjne w Klubie u Bulka.

5.jpg
6.JPG

Kolejny dzień to niedzielne zmagania na trasie crossowego maratonu, w którym brylowali nasi przyjaciele z CKR-u. O godz. 14:00 w Sali Widowiskowej SOKSiR-u odbyło się uroczyste podsumowanie tej kolarskiej imprezy połączone z rozdaniem nagród. Krótko po zakończeniu wyruszyliśmy do Radowa by wsiąść do pociągu w kierunku Szczecina. W Chojnie pożegnaliśmy rowerzystów z Cedyni i o godz. 21:40 byliśmy w Szczecinie, a o 23:00 w Policach.

7.JPG
8.jpg

Podsumowując ten rajd przekonaliśmy się, że Gmina Sulęcin nie na darmo nazywana jest rowerową stolicą Polski. Sieć szlaków w okolicach miasta liczy ponad 300 km długości. W jej skład wchodzą trzy duże pętle (Lubniewicka, Łagowska i Słońska), każda po około 90 km oraz trzy małe pętle biegnące wokół Sulęcina (trasa Głaźnika i Czerwonego Potoku, licząca 19 km, trasa Doliny Postomii - 20 km oraz trasa Ostrowska - 14 km). Warto więc tu jeszcze powrócić, zwłaszcza, że jesteśmy umówieni z Zbyszkiem Kędziorą - komandorem Zjazdu Cyklistów.

logo%20XVI%20Cykl..jpg

(wgaw)