Zimowa wędrówka do Eibenkamp

Na zaproszenie niemieckiego Klubu Wanderfreunde Haffküste z Eggesin wybraliśmy się tym razem na szlaki wędrówki po terenie niemieckiego powiatu Vorpommern- Greifswald. Toteż, 17 lutego 2018 r. trzema samochodami udaliśmy się do przygranicznego Luckow. Jest to niewielka miejscowość licząca 662 mieszkańców.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG

Po przybyciu na miejsce spotkaliśmy się z niemieckimi piechurami. Po powitaniu przez Winfrieda Zimmermanna - Przewodniczącego Klubu i przypomnieniu, że celem spotkania jest udział w "Zimowej wędrówce do Eibenkamp" ruszyliśmy na trasę.

5.JPG
6.JPG
6a.JPG

W pierwszym rzędzie udaliśmy się do pobliskiego XVIII- wiecznego kościoła. W świątyni z muru pruskiego usłyszeliśmy wiele o historii kościoła zbudowanego w latach 1724-26 i związanymi z nim ciekawostkami.

7.JPG
7a.JPG
8.JPG
8a.JPG

Potem już dość energicznie ruszyliśmy na trasę wędrówki, omijając rozliczne kałuże, dotarliśmy do rezerwatu cisów (Eibenkamp). Tu m.in. mogliśmy zobaczyć największy jego okaz w Europie.

9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG

Wędrując dalej, leśnymi drogami i fragmentem ścieżki rowerowej "Odra-Nysa", po pokonaniu 10 km znów powróciliśmy do Luckow.

14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG

W restauracji "Saloon" Po obiedzie i pożegnaniu się z kierownictwem wycieczki powróciliśmy do Polic.

19.JPG
20.JPG
21.JPG

(wgaw)
(micolski)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License